Το καλάθι αυτή τη στιγμή είναι άδειο!

horiatika.press@gmail.com



horiatika.press@gmail.com
Η Λαϊκή Συσπείρωση Αμφίπολης, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ψήφισε κατά της διέλευσης του Αγωγού Υψηλής Πίεσης Καρπερή – Κομοτηνή από περιοχές του Δήμου. Η θέση της παράταξης βασίζεται […]
Η Λαϊκή Συσπείρωση Αμφίπολης, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ψήφισε κατά της διέλευσης του Αγωγού Υψηλής Πίεσης Καρπερή – Κομοτηνή από περιοχές του Δήμου. Η θέση της παράταξης βασίζεται στις επιπτώσεις που θα έχει το έργο στην τοπική γη, το περιβάλλον, αλλά και στην αντίληψη ότι τέτοιου είδους υποδομές δεν εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες, αλλά τα συμφέροντα πολυεθνικών ενεργειακών ομίλων.
Διαβάστε την αναλυτική θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης Αμφίπολης:
Άλλο ένα έργο που συνδέεται άμεσα με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ)
ζήτησε να περάσει από την γη μας.
Πρόκειται για τον Αγωγό Υψηλής Πίεσης Καρπερή – Κομοτηνή.
Στην ΜΠΕ που ζητήθηκε η γνωμοδότηση του δημοτικού συμβουλίου, καθώς έχει
σχεδιαστεί για να περάσει από την Κρηνίδα, Ν. Μπάφρα, Συμβολή, ψηφίσαμε ΟΧΙ.
Το συγκεκριμένο έργο αφορά Αγωγό μεταφοράς αρχικά φυσικού αερίου, με την
προοπτική να μεταφέρει υδρογόνο (100%υδρογόνο ή μείγμα υδρογόνου – φυσικού
αερίου).
Σχετικά με το έργο:
Το “πράσινο” υδρογόνο παράγεται από ηλεκτρισμό, που με την σειρά του παράγεται
από ΑΠΕ. Αν και η σχετική τεχνολογία βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης,
συγκεντρώνει αυξανόμενο ενδιαφέρον καθώς θεωρείται ότι έτσι θα αξιοποιηθεί και η
πλεονάζουσα παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος από ΑΠΕ που τώρα πάει χαμένη
επειδή δεν μπορεί να αποθηκευτεί, με αποτέλεσμα να χάνουν πολλά κέρδη οι εταιρίες
παραγωγής ενέργειας.
Μεγάλο πλεονέκτημα για το κεφάλαιο θεωρείται η πολυλειτουργικότητα του
συγκεκριμένου καυσίμου καθώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην παραγωγή ενέργειας,
απευθείας στην βιομηχανία, στις μεταφορές, στην αποθήκευση ενέργειας.
Το έργο είναι μέρος ενός δικτύου έξι διαδρόμων μεταφοράς υδρογόνου (από τη
Βόρεια θάλασσα, την Βαλτική θάλασσα, την Βόρεια Αφρική, την Μέση Ανατολή,
την Ουκρανία κλπ) που όλοι καταλήγουν στην Γερμανία.
Η Ελλάδα συμμετέχει στον Νοτιοανατολικό Διάδρομο που θα διασυνδέσει τους
αγωγούς της Ελλάδας, της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Ουγγαρίας, της
Σλοβακίας και της Τσεχίας με την Γερμανία.
Τι είναι αυτά που κάνουν τόσο ελκυστική τη χώρα μας στους μεγάλους ενεργειακούς
ομίλους;
Φυσικά όλα αυτά δεν αναφέρονται στις 802 σελίδες της μελέτης.
Στις αρνητικές επιπτώσεις που αναγράφονται σε σχέση με την παραγωγικότητα του
εδάφους, τα δίκτυα ύδρευσης – άρδευσης, τα ρέματα, τα οδικά δίκτυα και τις
αγροτικές οδούς, το ανάγλυφο της περιοχής, τα φυσικά οικοσυστήματα και τα είδη
της πανίδας, η μελέτη ισχυρίζεται πως θα είναι αναστρέψιμες καταλήγοντας ως
κορωνίδα ότι “είναι έργο κοινής ωφελείας και μείζονος εθνικής σημασίας “.
Εδώ λοιπόν θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα.
Ένα έργο συμφερόντων πολυεθνικών εταιρειών βαφτίζεται έργο εθνικής σημασίας.
Όμως πώς αυτό μπορεί να συμβαδίζει με τα λαϊκά συμφέροντα; Και όταν λέμε λαϊκά
συμφέροντα εμείς δεν εννοούμε σε καμία περίπτωση την διαπραγμάτευση για την
παράδοση της γης μας (με την σύμφωνη ψήφο μας), έναντι όποιων “δίκαιων “,
υποτιθέμενων ανταποδοτικών όρων.
Η εμπειρία μας και από την διέλευση του αγωγού ΤΑΠ, όχι μόνο από τον Δήμο μας
αλλά και σε όλη την Ελλάδα, δείχνει ότι σε καμία περίπτωση τέτοιου είδους έργα δεν
γίνονται για να καλύψουν τις ανάγκες του λαού μας για φθηνή ενέργεια, χαμηλό
κόστος διαβίωσης, καλύτερες συνθήκες εργασίας. Το αντίθετο μάλιστα.
Αποδείχθηκε ότι η “πράσινη μετάβαση” αφορούσε μονάχα τα κέρδη των
επιχειρηματικών ομίλων της Ενέργειας και των Κατασκευών, αφήνοντας πίσω της
ισοπεδωμένα εργασιακά δικαιώματα, φτώχεια και ανεργία και πανάκριβο ρεύμα για
τα λαϊκά νοικοκυριά.
Για τον λαό μένει να πληρώσει τον τσουχτερό λογαριασμό της χρηματοδότησης των
ΑΠΕ, ενώ η εκμετάλλευση των πηγών και των δρόμων ενέργειας αποτελούν αιτία
αντιπαράθεσης μεταξύ των αστικών τάξεων των χωρών που τα εποφθαλμιούν,
οδηγώντας τον σε μεγάλους κινδύνους.
Για όλους αυτούς τους λόγους είπαμε ΟΧΙ στο έργο.
ΑΝΤΣΙΟΥ ΑΝΝΑ
ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ
Συναγερμός σήμανε στην Πρώτη Σερρών όταν ένα ύποπτο όχημα με πινακίδες ΕΡΧ 1447 εθεάθη να…
Το πρωί, το κέντρο της Πρώτης Σερρών γέμισε με τραγούδια, παιδικές φωνές και χάρτινα χελιδόνια.…
Συναγερμός σήμανε στην Πρώτη Σερρών όταν ένα ύποπτο όχημα με…
Ομάδα αίματος 0 αρνητικό
Νεκρός βρέθηκε στο Παγγαίο, κοντά στο σημείο της στροφάρας. Σύμφωνα…
Με βαθιά συγκίνηση και σεβασμό, οι μαθητές του Γενικού Λυκείου…
Ο Πανσερραϊκός Αγροτικός Σύλλογος καλεί όλους τους αγρότες και κτηνοτρόφους του νομού…
Έχετε ποτέ παρακολουθήσει έναν αγώνα τοπικού ποδοσφαίρου σε κάποιο χωριό; Αν ναι,…
Ένα χιονοσμένο τοπίο ως αφορμή για προβληματισμό
Σχολικά θρανία και καρέκλες γίνονται σύμβολα μνήμης στη Νέα Ζίχνη!
Καθηγητής Θεωρητικής Φυσικής, Δ/ντής Τμ. Θεωρητικής Φυσικής & Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, Σχολή Μαθηματικών…
Έχετε ποτέ παρακολουθήσει έναν αγώνα τοπικού ποδοσφαίρου σε κάποιο χωριό; Αν ναι,…