Συνδρομή

horiatika.press@gmail.com

ΒΟΥΝΑ (1920 x 100 px) (1)
previous arrow
next arrow
BOYNA (1920×500)
previous arrow
next arrow

Φωτεινή Γ.

Τίνος είναι το χωριό;

Με αφορμή την πρόσφατη συζήτηση που ξεκίνησε για τα φωτοβολταϊκά, ξαναβγαίνει το ίδιο παλιό ερώτημα: ποιος έχει λόγο στο χωριό; Ο μόνιμος κάτοικος, ο απόδημος, ο παλιός , ο νέος ή όποιος απλώς μιλά πιο δυνατά;


Σαν να υπάρχει ένας άτυπος διαγωνισμός “χωριάτικης αυθεντικότητας”. Πόσες ώρες στο καφενείο, πόσες στον σύλλογο, πόσες φορές σε είδαν να περπατάς τον δρόμο του χωριού. Και κάπου εκεί αρχίζει η ειρωνεία: λες και η αγάπη που ‘χει κανείς για έναν τόπο μετριέται με τα μετρίδια τρίτων.


Ο μόνιμος λέει «το ζω καθημερινά». Ο ξενιτεμένος λέει «το θυμάμαι όπως ήταν». Ο καθένας πιστεύει πως έχει το πιο δυνατό δικαίωμα. Όμως το χωριό δεν είναι μητρώο, ούτε τίτλος ιδιοκτησίας.


Άλλος το πονά από μέσα, άλλος από απόσταση, άλλος το αλλάζει αθόρυβα. Και όλοι μαζί νομίζουν πως έχουν το μονοπώλιο της αλήθειας.


Ίσως όμως η ερώτηση να είναι λάθος. Δεν είναι «τίνος είναι το χωριό», αλλά ποιος το αντέχει πραγματικά: να το βλέπει να αλλάζει, να διαφωνεί χωρίς να το εγκαταλείπει, να συμμετέχει χωρίς να το κατέχει.


Το χωριό δε χωράει σε «δικό μου» και «δικό σου». Δεν αντέχει τις κτητικές αντωνυμίες που το μικραίνουν.


Γιατί στο τέλος, το χωριό δεν ανήκει σε κανέναν. Ανήκει μόνο στη δύσκολη συνύπαρξη όσων το ζουν, το θυμούνται και ελπίζουν σ’ αυτό.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *